


Rozumiejąc obawy przed wyczarterowaniem łodzi i samodzielnym wypłynięciem w rejs, największą wagę przykładamy do Państwa bezpieczeństwa i spokoju. Dlatego nasze łodzie wyposażone są w elektroniczne mapy Navionics®, w razie potrzeby razem wypływamy na akwen, żeby wyjaśnić zasady obsługi jednostki, podpowiadamy gdzie warto popłynąć i na co uważać po drodze, a przede wszystkim pozostajemy do 24-godzinnej dyspozycji w razie wszelkich pytań czy problemów.
Oferujemy wynajem motorówek, jachtów motorowych oraz skuterów wodnych w Rydzewie.
Kliknij i zarezerwuj łódź online
Zadzwoń do nas: 451 612 855
czartery@centrumnautica.pl
JAK MAM WYBRAĆ ŁÓDŹ?
Jeśli pływacie z dziećmi (w szczególności małymi), zazwyczaj lepszym wyborem będzie łódź kabinowa. W razie słabej pogody, w czasie drzemki lub podczas manewrów cumowania, po prostu zamykamy dzieci w kabinie i mamy święty spokój.
Warto tutaj wspomnieć, że w razie tragicznych warunków i ryzyka zatopienia lub przewrócenia jednostki, NIE WOLNO chować dzieci do kabiny, a tym bardziej przywiązywać ich w kabinie do elementów łodzi. Każdy musi być wówczas w kokpicie ubrany w kamizelkę ratunkową.
Jeśli pływacie w 3-4 osoby i jest normalna pogoda, wówczas pod kątem komfortu w zasadzie nie ma różnicy, czy weźmiecie łódź kabinową czy otwartopokładową. W większych załogach zazwyczaj bardziej komfortowym rozwiązaniem na całodzienną żeglugę będą łodzie z otwartym dziobem, dzięki czemu każdy będzie miał swoje wygodne miejsce do siedzenia.
Silnik zaburtowy ma dużo więcej plusów niż silnik stacjonarny. Jest cichszy, nie przenosi drgań na kadłub, jest bardziej ekonomiczny, zużywa mniej benzyny, pozwala wpłynąć na płytką wodę i dopłynąć do dzikiego brzegu opierając się kadłubem o dno, a także pozostawia dużo przestrzeni na bagaż w miejscu pustej komory silnika.
Silnik stacjonarny ma z kolei jedną główną zaletę – jest schowany, dzięki czemu mamy do dyspozycji całą platformę kąpielową, wygodniej się na łódkę wchodzi z wody, a dodatkowo możemy zacumować rufą bezpośrednio przy kei, co znacznie ułatwia wchodzenie i schodzenie na pomost dzieciom czy osobom starszym. Łodzie z silnikami stacjonarnymi zazwyczaj są nieco łatwiejsze w manewrowaniu portowym, ciaśniej skręcają i są mniej podatne na podmuchy bocznego wiatru.
Oglądając amerykańskie (wcale nie takie duże!) wędkarskie łodzie, często można zaobserwować zestawy dwóch, trzech, a nawet czterech silników zaburtowych o mocy 150-300 KM każdy. Fakt – mocy w łodzi nigdy za wiele – jednak biorąc pod uwagę ceny benzyny i jej ograniczoną dostępność na wodnych stacjach benzynowych (ogromne kolejki latem), rekomendujemy dopasowywanie wielkości łodzi i mocy silnika do rzeczywistych potrzeb w czasie czarteru.
Przykładowo, do małej, lekkiej łódki, przy 3-4 osobach załogi, silnik 115 KM jest w zupełności wystarczający, natomiast motor 150 KM zapewni bardzo duży zapas mocy. Należy pamiętać, że silniki są dobierane ze sporym zapasem pod kątem zdolności łodzi do pływania w trudnych warunkach morskich przy maksymalnym obciążeniu jednostki. W warunkach czarteru, kiedy pływamy w dobrych warunkach, a połowę załogi stanowią dzieci, maksymalna moc silnika praktycznie nigdy nie jest wykorzystywana.
To zależy – jeśli wybierzesz łódź kabinową wyposażoną w ogrzewanie olejowe (Webasto), to z pewnością nie zmarzniesz. W takie ogrzewanie są wyposażone wszystkie nasze duże jednostki, czyli Parker 790, Baylinery Ciera 8 oraz Galeony. Jeśli wybierzesz mniejszą kabinówkę, to w kabinie w śpiworze powinno być Ci ciepło, o ile temperatura w nocy nie będzie spadała poniżej 10 stopni.
Wszystkie nasze łodzie posiadające aneks kuchenny wyposażone są na stałe w pełną zastawę stołową oraz kuchenną: sztućce, talerze, szklanki, kubki, garnki, patelnie, sitka, solniczki, otwieracze, ręczniki papierowe itd.
Natomiast wszystkie łodzie kabinowe możemy bezpłatnie doposażyć w pościel (prześcieradła, kołdry, poduszki, poszewki) oraz ręczniki. Standardowo, z przyczyn higienicznych, przechowujemy je w naszym magazynie, dlatego serdecznie prosimy o dodatkowe zgłoszenie chęci skorzystania z pościeli i ręczników, abyśmy zdążyli je przygotować do czarteru.
Tak, oczywiście. Wszystkie nasze łodzie posiadają komplet ubezpieczeń OC, Yacht-Casco (AC) oraz NNW. Polisę ubezpieczeniową znajdziecie w dokumentach łodzi, przekazywanych przez bosmana przed rozpoczęciem czarteru.
Należy pamiętać, że każda polisa zawiera zapis o Udziale Własnym, czyli określonej w umowie ubezpieczenia części wartości szkody, jaką właściciel jednostki zobowiązuje się pokryć w sytuacji jej wystąpienia. Tę kwotę obejmuje zawsze kaucja pobierana przez czarterem od Czarterującego.
REZERWACJA ŁODZI
Nie, nie praktykujemy pobierania zaliczek. Po zrobieniu rezerwacji online, telefonicznie lub mailowo, rezerwacja jest potwierdzana w systemie i Czarterujący otrzymuje automatyczne potwierdzenie na podany adres mailowy.
Tak, oczywiście! Pływanie motorówką to na tyle fajna aktywność, że zakładamy, że nikt bez dobrego powodu z niej nie rezygnuje. Jeśli tak się zdarzy – przykro nam, ale mamy nadzieję, że nic poważnego się nie stało i że zobaczymy się innym razem.
Z naszej strony jedynie prośba – dajcie nam znać jak najwcześniej, ułatwi nam to zaplanowanie dnia.
Stworzyliśmy projekt czarterów, aby umożliwić nowym osobom poznawanie motorowodniactwa. Chcemy, żebyście pływali w dobrych warunkach, żebyście do nas wracali i żebyście pokochali spędzanie czasu na wodzie tak, jak my.
Wyobrażamy sobie sytuację, gdy ktoś mimo złego samopoczucia czy fatalnej pogody wynająłby łódkę “żeby nie stracić zaliczki”. Pływanie z rodziną w czasie złej pogody, podyktowane decyzją o ewentualnej stracie zaliczki to coś, na co nigdy się nie zgodzimy. Dlatego u nas zawsze możesz zmienić lub anulować rezerwację bez żadnych konsekwencji – nie chcemy zarabiać na tym, że coś wam wypadło lub nadeszło załamanie pogody.
Tak, wynajem każdej naszej łodzi wymaga okazania patentu sternika motorowodnego lub wyższego. Patent żeglarski nie upoważnia do wynajmu łodzi. Sam numer patentu niestety również nie wystarczy, dokument musi zostać okazany przed wydaniem łodzi. Pływanie łodzią bez uprawnień może skutkować nie tylko mandatem, ale również odmową wypłaty ubezpieczenia przez ubezpieczalnię i może narazić Czarterującego na gigantyczne koszty dodatkowe.
Tak, możesz wynająć, pod warunkiem że podasz dane osoby i okażesz patent kogoś, kto będzie kierownikiem jednostki w czasie żeglugi, podczas gdy Ty będziesz jedynie osobą Czarterującą i płatnikiem. Mówiąc w skrócie – łódź możesz wypożyczyć bez patentu, ale żeby nią pływać, potrzebny jest Ci ktoś z patentem.
Tak, jest to absolutnie standardowa usługa. Nie masz uprawnień? Albo masz, ale nie pamiętasz jak się manewruje? Albo masz, ale chcesz się po prostu napić wina i odpocząć? Albo chcesz, żeby ktoś pokazał wam piękne miejsca na szlaku, zabrał na fajny obiad i trochę po drodze pouczył sterowania? Weźcie po prostu łódkę ze sternikiem. Umówimy się wcześniej, czy sternik ma pozostawać “w tle”, zajmując się sobą i sterując łodzią, czy też ma wam opowiadać o okolicy, różnicach między wręgą i stępką oraz zanudzać morskimi opowieściami – dopasujemy się do was. To wasz czas i wasz urlop, chcemy, żebyście spędzili go maksymalnie fajnie.
Tylko uwaga – liczba sterników jest ograniczona! A fajnych to już w ogóle jest mało. Dlatego warto planować takie rejsy z większym wyprzedzeniem.
Oczywiście, wszystkie zwierzaki są super mile widziane, natomiast jeśli nie są obyte z wodą to warto zabrać dla zwierzęcia dodatkowy kapok. Nie doliczamy żadnych extra kosztów za sprzątanie, radzimy jednak, aby uważać (w szczególności z większymi psami) na materace pokryte eko-skórą, ponieważ kilkakrotnie zdarzyło się je czworonogom mocno podrapać pazurami i ze smutkiem musieliśmy potrącić miłym właścicielom część kaucji…
Pamiętajcie też, żeby zabrać im wodę do picia i zadbajcie o cień na łodzi!